Tuesday, November 3, 2009

TetIBa ja GerAK HaTi..

Askum..malam nie ntah la tibe - tibe ja aku nk msk.mungkin dpt hidayah dariNYA kot.sebab tu la hati tergerak nk msk.kebetulan elaun bulan nie masuk lambat so terpaksalah berjimat-cermat.kalo x dah lama dah aku makan kt din..tp xblehy jg mkn kt din hari-hari.it's not good for health!



malam nie aku msk bihun goreng.lps blik posting trus g kedai kt midah ria utk beli brg ngan syafa.ingat nk msuk sotong takpun ayam.cari punya cari ayam xda.ada sotong ja.ingat nk beli.bile ditnya harga sekiloRM13..perghh trus xbli.1/2kilo pun dah RM7..last2 xbli ar.bli jelah ala kadar pun..bhn2 yg aku bli adalah:


  • 1 btg sawi

  • 1 bungkus bihun

  • 1 fishcat

  • 2 tauhu

  • 1 perencah bihun goreng adabi..(kalo xslp la..)

bhn2 yg len semua dah ada kt umah.so bli jelah yg mna xda..blik trus rendam bihun dlm rice cooker.3 jam lebih gak la aku rendam bihun 2.lps maghrib aku "Chef" la ( 'chef' yg xdiiktiraf..huhu..) bhn2 semua aku dah potong sblum aku msuk mndi kecuali sawi jelah.tkot layu ja sebab 2 la potong lmbt skit..nk msk nie nk kena Bismillah dlu.tkot nnti xsedap pulak.rugi la pulak nnti..huhu..


aku terbaca 1 buku nie. "Kalau nk msk kenalah hati yang ikhlas dan penuh kasih sayang. Keikhlasan dan kasih sayang itulah yang akan menyedapkan masakan kita"..so setiap kali msk msti aku akn ingat pepatah ini smpailah hjung nyawa aku..dlm 30 min brulah msk.hmmm..blehy thn jg la mskkan aku nie.kalo nk msuk pertandingan nie aku rsa xyah lah.biar la rendah diri skit..cewah..hehe..aku rsa tkat nie kot blog untk ari nie.xtau la nk ltis apa lg..huhu..k lah.kita jmpa len lg.bye..gudnite!!askum =)

No comments:

Post a Comment